Transportbedrijf Blaauw is gestart op 1-9-1971 door J. Blaauw vader van de huidige eigenaar K.J. Blaauw.

Er werd begonnen met stenen rijden voor Kalkzandsteenfabriek "De Loevestein" in Vuren.

Het materiaal waar destijds mee werd gestart was een gebruikte Daf 2000 DO in combinatie met een nieuwe Dercks tandemasser stenenoplegger waarop een Hiab 173 autolaadkraan was geplaatst. (zie foto 1) Een investering van f 46.500 toen een heel kapitaal.

De gebruikte Daf beviel echter niet en werd daarom in 1973 ingeruild voor een splinternieuwe Hanomag Henschel. ( foto 2) Een beer van een wagen, die echter niet tegen een dubbele koprol van de dijk af bestand was, zodat er spoedig weer een nieuwe komen moest.

Hierna volgden er nog een Mercedes 1719 (foto 3) en een 1926 (foto 4) toen de Volvo (foto 6) zijn intrede bij Blaauw transport deed.

Wegens slijtage van de heupgewrichten, (stenenrijden was vroeger zwaar werk) moest vader Blaauw stoppen op1-1- 1992. Hij deed zijn bedrijf over aan zoon Jan, die inmiddels bij diverse bazen had geleerd hoe het niet moest, en nu dus oud en wijs genoeg was om de hele handel over te nemen, aldus pa.

Jan jr ging vol goede moed aan de slag en bracht stevige vrachten Kalkzandsteen heel Nederland door toen 5 jaar later een collega-vervoerder roet in het eten gooide door het algehele transport van "De Loevestein" over te nemen. Jan was het niet met de gang van zaken eens en besloot te stoppen met stenenrijden omdat er op deze manier geen droog brood meer te verdienen was.

Er werd een uitschuifbare Floor oplegger gekocht met een 30 tonmeter Kennis kraan en de specialisatie is nu Exceptioneel transport. Later kwam er nog een semiedieplader bij zodat we van alles wat kunnen doen.

 

foto 7 (klik om te vergroten)foto 8 (klik om te vergroten)foto 9 (klik om te vergroten)

foto 1 (klik om te vergroten)

foto 2  (klik om te vergroten)

foto 4 (klik om te vergroten)

foto 4 (klik om te vergroten)

foto 5 (klik om te vergroten)

foto 6 (klik om te vergroten)